Monday, August 25, 2014

ការ​ប្រឡង​សញ្ញាបត្រ​ឆ្នាំក្រោយៗ​ទៀត​បេក្ខជន​នឹង​កើន​សមត្ថភាព​ជាង​ឆ្នាំ​នេះ

M25-08-14-s-full
ការប្រឡង​សញ្ញាបត្រ​មធ្យមសិក្សា​ទុតិយ ភូ​មិនា​ចុងឆ្នាំ​សិក្សា​២០១៣-២០១៤​នេះ​អាច និយាយថា ជា​គ្រា​ដំបូង​នៃ​ការ​ប្រឡង​តឹង ឬ ហៅថា ជា​ការ​កាច់​បំបាក់​ទម្លាប់​ចាស់​ជា​អវិជ្ជមាន​ចោល​ចេញ​ក្នុង​ការ​តម្រង់​ទិស​ប្រកបដោយ​ យុត្តិធម៌​ទៅតាម​ការ​រក​ឃើញ​សមត្ថភាព​សិស្ស យ៉ាង​ជាក់លាក់​ត្រឹមត្រូវ។ ហេតុនេះ​ហើយ​ទើប​បេក្ខជន​បាន​ប្រឡង​ជាប់​តិច​ក្នុង​លើក​​ទី​១​នេះ។ ប៉ុន្តែ​មជ្ឈដ្ឋាន​ទូទៅ​បាន​ធ្វើ​ការវិភាគ​ឃើញ​ថា ចំពោះ ការ​ប្រឡង​សញ្ញាបត្រ​នា​ចុងឆ្នាំ​សិក្សា​ក្រោយៗ​ទៀត​នោះ គឺ​គេ​សង្ឃឹមថា បេក្ខជន​អាច មាន​សមត្ថភាព​ក្នុង​ការ​ប្រឡង​ជាប់​ជា​ស្ថាពរ ច្រើន​ជាង​ឆ្នាំនេះ​ជាមិនខាន​។ ព្រោះ​អ្វី​?
ក្រសួង​អប់រំ​យុវជន​និង​កីឡា​បាន​កាច់​ម៉ា ប្រាវ​ក្នុង​ការប្រឡង​បាក់​ឌុប​ឆ្នាំនេះ គឺ​ប្រៀប​ដូច ជា​អន្លូង​សម្រាប់​ទូង​ស្គរ​ជ័យ​ដាស់​រំលឹក​ការ ​សិក្សា​គ្រប់​ភូមិ​សិក្សា​ទាំងអស់​ឲ្យ​កក្រើក​ឡើង​ ឬ​ឲ្យ​មានការ​ភ្ញាក់​រលឹក​ឡើង​ដោយ​ប្រឹង​បញ្ចេញ​ឲ្យ​អស់​នូវ​សមត្ថភាព​ទាំង​ការ​បង្រៀន​របស់​គ្រូ ផង និង​ទាំង​សមត្ថភាព​នៃ​ការ​រៀន​របស់​សិស្ស​ផង។ គេ​បាន​បន្ត​ការវិភាគ​ថា ឫសគល់​នៃ​ការសិក្សា​ មាន​តាំងពី​មត្តេយ្យ​សិក្សា​បឋមសិក្សា និង​អនុ វិទ្យាល័យ​​ឡើង​ទៅ។ គេ​បាន​បញ្ជាក់​ថា បើ​ប្រឹង​តែ​ខាង​មធ្យមសិក្សា​ទុតិយភូមិ​តែឯង​នោះ​ក៏​ទៅ មិន​រួច​ដែរ ព្រោះ​បើមូលដ្ឋាន​ខាងក្រោម​នៅ​ខ្សោយ​ ឬ​ហៅថា​ធូររលុង​នោះ​។ ត្បិត​ថ្នាក់​ខាង ក្រោម​ទាំងអស់នេះ​ហើយ​ដែលជា​គ្រឹះ​ដ៏​រឹងមាំ របស់ ថ្នាក់លើ​។ ផ្ទុយទៅវិញ​បើគ្រឹះ​ថ្នាក់ក្រោម មិន​រឹង មាំ​នោះទេ​ក៏​មិនអាច​ធានា​​បង្កើន​គុណភាព សម្រាប់​បេក្ខជន​ប្រឡង​បាក់​ឌុប​នោះដែរ។ មកដល់​បញ្ហា​នេះ​គេ​សួរ​ថា តើ​បឋមសិក្សា​អាច រក​ឃើញ​គុណភាព និង​ប្រសិទ្ធភាព​​ហើយ​ឬ​នៅ​?
ឯ​សិស្ស​អនុវិទ្យាល័យ​ពី​ថ្នាក់​ទី​៧​ដល់​ថ្នាក់​ទី​៩​នោះ​តើ​មាន​គុណភាព និង​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ហើយ​ឬ​នៅ​ទាំង​២​ចំណុច​នេះ​ហើយ​ដែល ​បង្កើត​នូវ​សក្តានុពល​ដ៏​ប្រសើរ​នៃ​បេក្ខជន​ប្រឡង​បាក់​ឌុប។ ប៉ុន្តែ​ផ្ទាំង​ផែនការ និង​ការអនុវត្ត​យ៉ាង ណា​នោះ​​យើង​ទុក​លទ្ធភាព​នៃ​ការពិចារណា​របស់ គ្រូបង្រៀន ព្រមទាំង​នាយក​សាលារៀន​ទាំង ​បឋមសិក្សា និង​ទាំង​អនុវិទ្យាល័យ​ដោះស្រាយ​ទៅ​ចុះ​តាមរយៈ​ការ​ទទួលស្គាល់​នូវ​លទ្ធផល​នៃ ការ​ប្រឡង​បាក់​ឌុប​ឆ្នាំនេះ។
ជាការ​ពិតណាស់​លទ្ធផល​ដ៏​ស្ដួចស្ដើង​នៃ​បេក្ខជន​ប្រឡង​បាក់​ឌុប​​លើក​ទី​១​ឆ្នាំនេះ គឺជា ការ​វែកមុខ​យ៉ាង​ច្បាស់​អំពី​ការ​បង្រៀន និង​ការ រៀន​ថា​ពិត​ជា​មាន​កម្រិត​ខ្វះខាត​នូវ គុណភាព​ដោយ​ស្ថិត​ក្រោម​មធ្យមភាគ​ពិតប្រាកដ។ រឿង នេះ​វា​ពិតជា​មានការ​ស្តីបន្ទោស ឬ​ហៅថា ជា​ការ​ទម្លាក់កំហុស​តៗ​គ្នា​ជាក់​ជា​មិន ខាន​។ គឺ​ខាង កម្រិត​មធ្យមសិក្សា​ទុតិយភូមិ​ថា​សិស្ស​ខ្សោយ តាំងពី​ក្នុង​កម្រិតសិក្សា​អនុ វិទ្យាល័យ​។ ឯ​គ្រូ​ខាង អនុវិទ្យាល័យ​ថា​សិស្ស ខ្សោយ​តាំងពី​បឋមសិក្សា​មក​ម្ល៉េះ​។ ឯ​គ្រូ​ខាង បឋមសិក្សា​ចេះតែ​រុញ​សិស្ស​ឲ្យ​បាន​ចូលរៀន អនុវិទ្យាល័យ ព្រោះ​សង្ឃឹម​លើ​គ្រូ​អនុវិទ្យាល័យ ពូកែ​ខាង​បង្រៀន​សិស្ស​ឲ្យ​បាន​ចេះដឹង​។ ឯ​គ្រូ អនុវិទ្យាល័យ​គិត​ថា សិស្ស​រៀន​ពូកែ ឬ​មិន​ពូកែ នៅ​លើ​គ្រូ (​សាស្ត្រាចារ្យ​ទុតិយភូមិ​ព្រោះ​គេ មាន​ចំណេះដឹង​ខ្ពស់​ក្នុង​ការ​បង្រៀន​សិស្ស​ឲ្យ មានគុណ​ភាព និង​មាន​សមត្ថភាព​ក្នុង​ការ​ប្រឡង​។ ទាំង​អស់នេះ​គេ​ហៅថា ជា​ការ​ឆ្លើយ​ ដាក់គ្នា ឬ​ដើម្បី​យករួចខ្លួន និង​រលាស់​ខ្លួន​ចោល ពី​បញ្ហា "​ដំរី​ស្លាប់​យក​ចង្អេរ​ទៅ​បិទបាំង​"​យ៉ាង នេះ​។ គេ​យល់ថា ប្រាកដជា​មិន​អាច​យករួចខ្លួន បាន​នោះ​ទេ ព្រោះ​កម្រិត​នៃ​ការ​សិក្សាអប់រំ​វា មាន ការទាក់ទង​គ្នា​ដូច​ខ្សែ​ច្រវាក់​អ៊ីចឹង ឬ​គេ​ហៅថា ជា​ការ​ទាក់ទង​តាម​បែប​បដិច្ចសមុប្បាទ​តៗ​គ្នា ដោយ​មិនអាច​រំលង​ផែ្នក​ណាមួយ​នោះ​បាន​ទេ។
យ៉ាងណាមិញ​លទ្ធផល​នៃ​ការ​ប្រឡង​បាក់​ឌុប​ឆ្នាំ​សិក្សា​នេះ​ដែល​ឃើញ​ថា មិនសូវមាន បេក្ខជន​មាន​សមត្ថភាព​ក្នុង​ការ​ប្រឡង​ជាប់​នោះ​ទេ វា​ក៏​ជា​កំហុស​រួមគ្នា​ក្នុង​រឿង​តែមួយ​ទាំង ៣​ភូមិ សិក្សា​តែ​ម្តង។ ឆ្នាំនេះ​ជា​ការ​ពិសោធន៍​ប្រៀប​ដូច គ្រូពេទ្យ​រក​ឃើញ​សមុដ្ឋាន​នៃ​ជំងឺ​​ផ្ដើម​ចេញពី​ប្រភព​ទាំង​៣​នោះ​នឹង​សម្រេច​ដាក់​ថ្នាំ​ព្យាបាល ទាំង ៣​កន្លែង​នោះ​តែ​ម្តង​ទើប​មាន​ប្រសិទ្ធ ភាព។ បាន​សេចក្តី​ថា ក្រសួង​អប់រំ​យុវជន​និង​កីឡា​ដែល បាន​ទទួល​នូវ​ថវិកា​ជំនួយ​សម្រាប់​កែលម្អ​គុណភាព​អប់រំ​ពី​អង្គការ​នានា ឬ​ពី​គម្រោង​នានា​នោះ ត្រូវ​កម្រើក​សព្វ​សរសៃសសូង​នៃ​ការអប់រំ​តាំងពី បឋមសិក្សា​អនុវិទ្យាល័យ និង​វិទ្យាល័យ​ចាប់ពី ឆ្នាំ​សិក្សា​២០១៤-២០១៥​នេះ​ទេ​ទើប​ការ​ប្រឡង​សញ្ញាបត្រ​លើក​ក្រោយៗ​ទៀត​បេក្ខជន​នឹង​មាន​សមត្ថភាព និង​គុណភាព​ជាង​ឆ្នាំនេះ៕