
អនុក្រឹត្យជាលិខិតចុះហត្ថលេខាដោយនាយករដ្ឋមន្ត្រីក្នុងនាមជារាជរដ្ឋាភិបាល។ អនុក្រឹត្យមានឋានានុក្រមស្ថិតក្រោមច្បាប់និងក្រោមព្រះរាជក្រឹត្យ។ ក្នុងការអនុវត្ដអំណាចប្រតិបត្ដិនាយករដ្ឋមន្ដ្រីប្រើលិខិតដែលជាអនុក្រឹត្យនេះ។
ក្នុងការតែងតាំងផ្លាស់ប្ដូរមន្ដ្រីរាជការសាធារណៈនានាដូចជាមន្ដ្រីស៊ីវិល យោធា មន្ដ្រីការទូត និងអភិបាលរងខេត្ដ ក្រុង អភិបាលស្រុក និងខណ្ឌ។ នាយករដ្ឋមន្ដ្រីប្រើអនុក្រឹត្យ(មាត្រា១៤-១៥និង២៨នៃច្បាប់ស្ដីអំពីការរៀបចំនិងប្រព្រឹត្តទៅនៃគណៈរដ្ឋមន្ដ្រី។
ក្រៅពីការតែងតាំងនាយករដ្ឋមន្ដ្រីប្រើអនុក្រឹត្យនេះដើម្បីបញ្ជារាល់សកម្មភាពនៅក្នុងរាជ រដ្ឋាភិបាល។ ឧទាហរណ៍អនុក្រឹត្យលេខ៦២អ.ន.ក.ប្រ.ក ស្ដីពីការគ្រប់គ្រងសព្វាវុធ និងជាតិផ្ទុះគ្រប់ប្រភេទដែលបានចុះហត្ថលេខាដោយនាយករដ្ឋមន្ត្រីនៅថ្ងៃទី៣១ ខែកក្កដា ឆ្នាំ១៩៩៥។ អនុក្រឹត្យលេខ២៩ អ.ន.ក្រ.ប.ក ស្ដីពីថ្លៃពន្ធអាករលើឯកសារធ្វើដំណើរលិខិតផ្លូវថ្នល់ ប័ណ្ណស្នាក់នៅបណ្ដោះអាសន្ននិងប័ណ្ណស្នាក់នៅអចិន្ត្រៃយ៍សម្រាប់ជនអន្តោប្រវេសន៍ដែលចុះហត្ថលេខាដោយនាយករដ្ឋមន្ដ្រីនៅថ្ងៃទី២១ ខែមិថុនា ឆ្នាំ១៩៩៦។ ដូច្នេះយើងឃើញថាអនុក្រឹត្យដែលចេញដោយនាយករដ្ឋមន្ដ្រីមានតម្លៃតែក្នុងរង្វង់សមត្ថកិច្ចរបស់ខ្លួនក្នុងការអនុវត្ដតែប៉ុណ្ណោះ។
ឧទាហរណ៍ៈ អនុរដ្ឋលេខាធិការត្រូវតែងតាំងដោយព្រះរាជក្រឹត្យ ដូចនេះអនុក្រឹត្យរបស់នាយករដ្ឋមន្ត្រីគ្មានតម្លៃអ្វីដែលតែងតាំងអនុរដ្ឋលេខាធិការបានឡើយ។ គ្រាន់តែថាការតែងតាំងអនុរដ្ឋលេខាធិការនោះតាមសំណើរបស់នាយករដ្ឋមន្ត្រី។ តែទោះជាយ៉ាងណាអនុក្រឹត្យត្រូវតែធ្វើឡើងឲ្យស្របទៅនឹងស្មារតីនៃរដ្ឋធម្មនុញ្ញនិងស្របទៅតាមច្បាប់ដែលអនុម័តដោយរដ្ឋសភា។ ក្នុងករណីផ្ទុយពីនេះនោះនឹងគ្មានសុពលភាពនិងអនុភាពអ្វីទាំងអស់។ អនុក្រឹត្យមិនអាចមោឃភាពព្រះរាជក្រឹត្យបានឡើយតែអាចនឹងមោឃភាពដោយព្រះរាជក្រឹត្យនិងអនុក្រឹត្យដែលចេញក្រោយ៕
អង្គ កុលបុត្រ
និស្សិតសាកលវិទ្យាល័យ ភូមិន្ទ
នីតិសាស្ដ្រ និងវិទ្យាសាស្ដ្រសេដ្ឋកិច្ច