Wednesday, September 10, 2014

លោក ហ៊ុន សែន មានប្រសាសន៍ ៖​ប្រជាជន និង​យានយន្ដ​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ​នឹង​កើនឡើង​ទៀត​ ​

​ភ្នំពេញ: សម្ដេច​អគ្គមហាសេនា​h ប​តី​តេ​ជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ដ្រី កម្ពុជា បាន​ព្យាករណ៍​ថា ប្រសិនជា កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​របស់​កម្ពុជា​ស្ថិតក្នុង រង្វង់ ៧ ភាគរយ​ក្នុង​មួយឆ្នាំ នោះ ប្រជាជន និង​យានយន្ដ​នៅ​រាជធានី ភ្នំពេញ​នឹងមាន​កំណើន​ថែមទៀត មិន​ថយចុះ​ឡើយ ។​

          ​សម្ដេច​តេ​ជោ​នាយករដ្ឋមន្ដ្រី បាន​ថ្លែង​បែបនេះ​នៅក្នុង​ពិធីបើកការដ្ឋាន សាងសង់​ស្ពាន​អាកាស​និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី តិច​ណូ ដែលមាន​តម្លៃ​ប្រមាណ​១៤ លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក កាលពី​ព្រឹក​ថ្ងៃទី ៩ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ​២០១៤ ។ 
             ​សម្ដេច​តេ​ជោ បាន​មានប្រសាសន៍ ថា គ្មានទេ​របស់​ដែល​ហៅថា ការ​ថយ ចុះ​នូវ​ចំនួន​នៃ​មធ្យោបាយ​ធ្វើដំណើរ របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ ។ ប្រសិនជា​ប្រទេស នៅតែ​បន្ដ​មាន​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​ក្នុង រង្វង់ ៧ ភាគរយ​ក្នុង​មួយឆ្នាំ ចំនួន​នៃ មធ្យោបាយ​ធ្វើដំណើរ​របស់​ប្រជាជន​គឺ មិនមាន​ការថយចុះ​ទេ គឺមាន​តែ​ការ កើនឡើង​តែប៉ុណ្ណោះ ។ កំណើន​ឡើង បែបនេះ​វា​ជាការ​ផ្ទុយគ្នា​ពី​អតីតកាល​។ ដូច្នេះហើយ បានជា​មាន​សេចក្ដីត្រូវការ នៃ​ការសាងសង់​នូវ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ដែល​មិន​គ្រាន់តែ​បញ្ហា​ស្ពាន​អាកាស នោះទេ ប៉ុន្ដែ​ផ្លូវ​ថ្មីៗ​ថែមទៀត​នឹងត្រូវ បាន​ពង្រីក និង​ធ្វើ​បន្ថែម ដើម្បីឱ្យ​ទីក្រុង របស់​យើង​មាន​ផ្លូវ​ដឹកជញ្ជូន​កាន់តែ ច្រើន រាប់ទាំង​ប្រព័ន្ធ​ជុំវិញ​ក្រុង​ផងដែរ ដើម្បី​ធ្វើយ៉ាងណា​កាត់បន្ថយ​ការ​កក ស្ទះចរាចរណ៍​នៅក្នុង​ទីក្រុង ។​

           ​សម្ដេចនាយក​រដ្ឋមន្ដ្រី​បាន​រំលឹក ឡើងវិញ​ពី​អតីត​កាលដែល​តម្រូវកា​រ នៃ​ការចាប់ផ្ដើម​បន្ទាប់ពី​រំដោះ​ចេញ របប​ប្រល័យពូជសាសន៍​ប៉ុល ពត គឺ ទីក្រុង​ភ្នំពេញ​ស្ថិតក្នុង​ស្ថានភាព​មួយ ដែល “​មានផ្ទះ​អត់​មនុស្ស​នៅ មាន​ផ្លូវ​អត់ មនុស្ស​ដើរ​”​ដែល​ពេលនោះ​តម្រូវការ ចាំបាច់​គឺ​ស្បៀង ។ ក៏ប៉ុន្ដែ​៣៥​ឆ្នាំក្រោយ រំដោះ​ស្ថានភាព​បាន​ប្រែប្រួល តម្រូវការ  ការរីកចម្រើន​របស់​ប្រទេសជាតិ​តម្រូវ ឱ្យមាន​ការកើនឡើង ដោយ​ដាក់​សម្ពាធ ទៅលើ​បញ្ហា​នគរូបនីយកម្ម ការតាំង ទីលំនៅ​របស់​ប្រជាជន​កាន់តែច្រើន ឡើងៗ​នៅក្នុង​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ  ហើយ​បើ ពិនិត្យ​ពី​ចំនួន​ប្រជាពលរដ្ឋ​ដែល​រស់ នៅក្នុង​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ​នេះ គឺមាន ប្រមាណ​១០​ភាគរយ​នៃ​ប្រជាជន​នៅ ទូទាំងប្រទេស ហើយ​ផ្ទៃដី​ត្រឹមតែ​ចំនួន ប្រមាណ​ជិត ៧០០​គីឡូម៉ែត្រ​ក្រឡា ។  ដូច្នេះ​សម្ពាធ​សម្រាប់​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ ក៏ដូចជា​ទីក្រុង​ដទៃទៀត ជាពិសេស ទីក្រុង​ភ្នំពេញ ដែល​ទាមទារ​នូវ​តម្រូវ ការឱ្យ​មានការ​ដោះស្រាយ​នូវ​បញ្ហា​ជា ច្រើន​ដូចជា​បញ្ហា​លំនៅស្ថាន ការ​កក ស្ទះ​បញ្ហា​ចរាចរណ៍ ដែល​បណ្ដាល​មក ពី​ការកើនឡើង​នៃ​មធ្យោបាយ​ធ្វើដំណើរ របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​យើង ដូចជា​ការ​កើន ឡើង​នៃ​ចំនួន​រថយន្ដ និង​ម៉ូតូ ។ 

​    ​លោក ប៉ា សុជាតិ​វង្ស អភិបាល រាជធានី​ភ្នំពេញ បានឱ្យដឹងថា ស្ពាន អាកាស​និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​នេះ​ត្រូវ​ទទួល ការសាងសង់​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​វិនិយោគ ទុន​អាណិកជន​កម្ពុជា​(OCIC)​ដោយ​ប្រើ រយៈពេល ១៦​ខែ និង​ត្រូវ​ចំណាយ ថវិកា​១៤.៥០២.៤៧៦​ដុល្លារ​ដែលជា កញ្ចប់​ថវិកា​បានមកពី​គម្រោង​វិនិយោគ តំបន់​អភិវឌ្ឍ​ជ្រោយចង្វា​របស់​ក្រុម ហ៊ុន​វិនិយោគទុន​អាណិកជន​កម្ពុជា​។ ស្ពាន​អាកាស និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី នេះ​មាន​ទីតាំងនៅ​ក្នុងភូមិ​សាស្ដ្រ​មុំ​នៃ សង្កាត់​ចំនួន ២ របស់​ខណ្ឌទួលគោក រួមមាន​សង្កាត់​ទឹកល្អក់​១ និង​សង្កាត់ ផ្សារ​ដេប៉ូ​៣ ។ ចំពោះ​លក្ខណៈ​រូបវន្ដ ស្ពាន​អាកាស និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​នេះ នឹង ត្រូវ​ស្ថាបនា​ស្ពាន​អាកា​សមេ​ចំនួន​១ ខ្សែ​និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​១​ខ្សែ ក្នុងនោះ​ស្ពាន អាកាស​មេ​នឹងត្រូវ​សាងសង់​ស្រប​ពី លើ​ដង​មហាវិថី​សហព័ន្ធរុស្ស៊ី​កាត់​ពីលើ ចំណុចប្រសព្វ​មហាវិថី គីម​អ៊ី​ល​ស៊ុ​ង  និង មហាវិថី​សហព័ន្ធរុស្ស៊ី មាន​ប្រវែង ៣៨២ ម៉ែត្រ ទទឹង ១៥,៨ ម៉ែត្រ ។ បច្ចេកទេស​នៃ​ការសាងសង់​គឺ​ស្ពាន​មាន សសរ​ភ្លោះ​ចំនួន ៦ ក្នុងនោះ​ចន្លោះ សសរ​ពីមួយ​ទៅមួយ​មាន​គម្លាត​ពី ២០ ទៅ​៣០​ម៉ែត្រ ។ រីឯ​លក្ខណៈ​រូបវន្ដ​នៃ ការសាងសង់​គឺ​ស្ពាន​មាន​ជំរាល​ពី​២ ភាគរយ​ទៅ​៤,៨​ភាគរយ​ដោយ​កំណត់ ល្បឿន​យានយន្ដ​បើកបរ​លើ​ស្ពាន​៤០ គីឡូម៉ែត្រ ក្នុង​១​ម៉ោង និង​មាន​កម្ពស់ សុវត្ថិភាព​ក្រោម​ស្ពាន ៥ ម៉ែត្រ ហើយ អាច​ផ្ទុក​ទម្ងន់​បាន​២៥​តោន ។ គន្លង​ផ្លូវ រត់​ស្ពាន​មេមាន​ទទឹង ៣,៧៥​ម៉ែត្រ សម្រាប់​ចរាចរណ៍​ទ្វេ​ទិស​បែង​ចែកជា​ពីរ ខ្សែ ទៅ​និង​មក ។​    ​

​    ​ចំពោះ​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី និង​ផ្លូវ​សាង សង់​នៅ​ផ្នែក​ខាងឆ្វេង​ដើម្បី​ត​ភ្ជាប់ ចរាចរណ៍​ពី​មហាវិថី​គីម​អ៊ី​ល​ស៊ុ​ង​ទៅ មហាវិថី​សហព័ន្ធរុស្ស៊ី មាន​ប្រវែង ៣៥៦​ម៉ែត្រ​, ទទឹងផ្លូវ​មាន​ទំហំ​ពី​៦ ម៉ែត្រ ទៅ​៨​ម៉ែត្រ មាន​ជំរាល​ចុះឡើង ៤,៨​ភាគរយ និង​មាន​កម្ពស់​សុវត្ថិភាព ៥​ម៉ែត្រ ដោយ​កំណត់​ល្បឿន​យាន យន្ដ​បើកបរ​ត្រឹម​២០​គីឡូម៉ែត្រ ក្នុង​១ ម៉ោង ។ នេះ​ជា​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​ទី ២  សម្រាប់ រាជធានី​ភ្នំពេញ​បន្ទាប់ពី​ផ្លូវ ក្រោម​ដី​នៅ​ចំណុច​ស្ពាន​អាកាស​ស្ទឹងមានជ័យ ។​

           ​សូម​រំលឹកថា មកដល់ពេលនេះ រាជធានី​ភ្នំពេញ​មាន​ស្ពាន​អាកាស​ចំនួន ៣ ដែល​បាន​សាងសង់​រួច គឺ​ស្ពាន អាកាស​ក្បាលថ្នល់ ជា​ស្ពាន​អាកាស​ទី​១ ចំណាយ​ថវិកា​សាងសង់​ជាង ៦​លាន ដុល្លារ ។ ស្ពាន​អាកាស​៧​មករា ជា​ស្ពាន អាកាស​ទី​២ ចំណាយ​ទឹកប្រាក់​ជាង ៨​លាន​៧​សែន​ដុល្លារ ។ ស្ពាន​អាកាស ទី​៣ នៅ​ស្ទឹងមានជ័យ ចំណាយ​ថវិកា ជាង ១៨​លាន​៩​សែន​ដុល្លារ ដោយ ថវិកា​ចំណាយ​លើ​ការសាងសង់​ស្ពាន ទាំងនេះ​បានមកពី​ការវិនិយោគ​ដី កោះ​ពេជ្រ និង​ដី​តំបន់​ជ្រោយចង្វា ។ សម្ដេច​បានចាត់ទុក​ការវិនិយោគ​នេះ​ថា ជាការ “​យក​ក្រុង​ចិញ្ចឹម​ក្រុង​” ឬ​ម្យ៉ាង ទៀតថា​“​យក​ស្លឹកត្នោត​ខ្ចប់​ស្ករត្នោត​” ៕  តារា​រិ​ទ្ធ​